fathoes

Tips till er från mig

Kategori: Allmänt

Jag tänkte ge er ett utsökt tips. Tittade nämligen runt i arkiven på datorn och snubblade till på mitt jordnötskake recept. Dessa har jag gjort miljontals gånger då vi ska ha kalas, inför jul, när vi ska få gäster över på fika, eller när vi bara har varit sugna här hemma. Dessa kakor har ALLTID gått hem, och alla, och då menar jag verkligen ALLA, ääääälskar dessa.
Så nu tänkte jag bjuda med mig utav detta fantastiska recept. Så ta fram bunken och sleven, och börja baka!
Kom gärna med creds om vad ni tycker, ni kommer inte bli besvikna!

Ingredienser & Gör så här

Ingrediens

  • 1 burk jordnötssmör
  • 2 dl sirap
  • 1 dl socker
  • 1 dl kokos
  • lite vaniljsocker
  • 1 liter Rice crisp
  • 1 st ljus blockchoklad
  • 1 st mörk blockchoklad

Gör så här

  1. Jordnötssmör, sirap, socker, kokos och vaniljsocker blandas i gryta.

    Tills de blir en smet.

  • Blanda i rice crisp.

    Bred el. tryck ut det på en långpanna.

  • Blockchokladen smältes i vattenbad.

    Bredes sedan på smeten.

     

  • Låt kallna och skär sedan i rutor.



    men jag som inte äter sådanna här maffiga godsaker längre, får helt enkelt stå ut med bilden när jag är sugen.
    Kanske kan baka dessa längre fram, om några månader, bara kanske.
    Love/Johanna

  • Kommentarer


    Kommentera inlägget här: