fathoes

Tankar och verklighet

Kategori:

Jag vill ut och upptäcka nya saker. Vill ut och resa runt, vill flytta in i eget, starta om, lära mig mer om mig själv, hitta något jag brinner för, stanna i en stad som väcker min uppmärksamhet, kanske ligger det flera tusen mil härifrån eller bara några ynka kilometer, det vet jag inte, jag vill testa mig fram, för vart jag än hamnar så vet jag att jag alltid kan återvända till mammas trygga famn om jag skulle ångra mig, och det ger mig en sån trygghet som peppar mig till att jag verkligen ska gå ut i livet, klättra ut ur mitt skal och våga se mig om, för jag vet att dom stöttar mig och vill att jag ska hitta mig själv, upptäcka världen, för att sedan få reda på vad jag vill göra i framtiden.
Så jag tänker inte kolla bakåt på det förflutna, inte tveka, inte vända mig om och falla tillbaka i nått gammalt och fastna där för att jag aldrig vågade göra någonting annat och för att jag var för rädd. Jag är inte rädd, jag är bra, jag vågar, jag kan om jag vill - OCH JAG VILL, så jag ska.
Och därför ger jag mig en klapp på axeln och en lycka till spark i röven för att jag vågar lyssna på mig själv, för att jag vågar sätta upp mål och drömmar och för att jag snart bara har en termin kvar i skolan, sen är jag klar, och då finns ingen utväg längre, då är det dags för mig att visa världen vem jag är och att jag existerar!

Kram Johanna

Kommentarer

  • Mammi säger:

    Älskar dig min goa tjej! <3

    2012-10-19 | 10:44:10

Kommentera inlägget här: