fathoes

En tanke

Kategori: Allmänt

Kära 14 åriga jag, du är glad, du är öppen, lika sprallig som alltid, du går första året på högstadiet och du blir kär. Var inte rädd. Det kommer gå bra. Du kommer bli ännu lyckligare. Du kommer se fram emot din 15 års dag, och plötsligt är den där, du hinner knappt blinka, och på vägen har du varit stört förälskad i ett helt år desutom. Det går bra, vägen är lång, men du kommer fram snabbt och smidigt. Du skaffar moped. Du och han, ni åker, vart ni än ska. Ni har kul tillsammans, och du är fortfarande lika ny kär nu som för 2 år sen. för nu är du 16. Du får börja övningsköra. Du längtar så tills du blir 18 och en dag får ta det där körkortet. Det enda som går bra just nu är nog dina framtidstankar. Men snälla, tänk inte för mycket. Planera inte saker i förväg. Du kommer bli sårad. du kommer gräva ner dig för att det inte går som du vill. Ta en dag i taget. lova mig det. Kärleken knakar nu. Jag sa ju att du inte skulle planera livet. Han är inte kär. Du blir kärare. Han lämnar dig. Du kommer gräva ner dig. Men gör inte det. Du vill inte missa dom sista dagarna på högstadiet. Men du klarar inte av att ens gå på toan och äta din mat själv. Men om jag säger det såhär, det kommer bli bättre! tror du mig då? Jag skulle själv inte tro på dom orden. Men lite bättre blir det faktiskt. Och du hinner med en heldel saker nu. Du fyller 18, får körkortet du längtat efter, och du får gå ut på krogen nu. Det är det positiva med detta år. för du kommer stöta på fler hinder. Dina föräldrar skiljer sig. Du hamnar i egen kris. Du är fortfarande kär. Du vet inte vad du ska göra. Häng inte läpp. Bädda inte ner dig under täcket och grubbla. Det blir värre då. Så sluta tänk så mycket. Du kommer klara dig igenom allt. Trotts att kärleken hugger dig i ryggen dag som natt. Trotts att saknaden aldrig försvinner. Men du har många år kvar att leva, mycket kan hända umder den tiden. Men lova mig ytterligare en sak. Ta en dag i taget. Du är stark. du är snart 19.
Mvh. 18 åriga jag

Kommentarer

  • Veronica säger:

    Fint skrivet!

    2012-09-13 | 15:09:35
    Bloggadress: http://veronicahedlund.devote.se
  • angelica säger:

    vad fint skrivet johanna!

    2012-09-13 | 18:45:29
    Bloggadress: http://anges.devote.se
  • Mammi säger:

    Va fint skrivet Jojjo...Man ska ta vara på alla stunder..både roliga o tråkiga stunder,hitta en bra balans..Så mkt kul du kommer att ha..Love you!

    2012-09-13 | 23:32:58

Kommentera inlägget här: